вівторок, 13 січня 2015 р.

ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В МЕТОДИЧНІЙ РОБОТІ ШКОЛИ
Ірина Долібська, заступник директора з навчально-виховної роботи загальноосвітньої школи с. Могильне Гайворонського району Кіровоградської області.
Анотація.   Методична робота спрямована на активізацію творчої професійної діяльності вчителя, стимулювання якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання і виховання школярів, забезпечення соціального захисту педагогічної праці. У статті представлено досвід роботи педагогічного колективу.
Іноваційна діяльність педагогів стає сьогодні основним напрямом реалізації модернізаційних реформ в освіті. Підготовка до інноваційної діяльності сучасного педагога навчального закладу, здатного сприймати уміння та основні етапи інновацій і впроваджувати продуктивні ідеї під час навчально-виховного процесу вимагає створення в закладі  відповідного інформаційного середовища на основі залучення педагогічного, учнівського та батьківського колективів до різних форм інформаційної діяльності.

            З метою підвищення кваліфікації вчителів в міжкурсовий період учителі школи брали активну участь у засіданнях РМО, семінарах-практикумах, заняттях майстер-класу, засіданнях творчих груп.  На базі школи в 2013/2014 н. р. було проведено районні семінари-практикуми, педагогів-організаторів, керівників музеїв. Високий професіоналізм продемонстрували наші вчителі. Ерудованість, високу кваліфікацію демонструють учителі на обласних семінарах, беручи в них активну участь Троє наших педагогів брали участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року», показавши високу професійну майстерність.
             Педагогічна діяльність спрямована на формування духовного світу особистості, розкриття потенційних можливостей та здібностей учнів через використання елементів інноваційних педагогічних ідей, технологій.
             Основною метою та завданням школи було стимулювати в педагогічному колективі пошук нових засобів навчання та виховання учнів, творчий підхід, активність учителів, прагнення їх до самоосвіти шляхом:
впровадження інноваційних технологій навчання;
впровадження моніторингових досліджень;
анкетування та діагностування вчителів, учнів та батьків;
проведення педрад, нарад, засідань атестаційної комісії із використанням інтерактивних технологій;
впровадження проектної технології;
проведення тренінгів.
Домінуючою колективною формою в системі методичної роботи є методичні об’єднання педагогічних працівників. У школі працює п’ять методичних об’єднань. Основними напрямками діяльності є підвищення рівня науково-теоритичної та методичної підготовки вчителів, зокрема вивчення і впровадження досягнень психолого-педагогічної науки і перспективного досвіду; підвищення ролі самоосвіти у вдосконаленні професійної майстерності вчителів; підвищення якості навчально-виховного процесу на основі впровадження інноваційних технологій; робота з обдарованими дітьми.
       З метою науково-методичного забезпечення створення умов для рівного доступу до якісної освіти на засіданнях методичних об’єднань значна увага приділяється питанням аналізу стану викладання навчальних предметів та рівня якості знань учнів; підготовка учнів до ЗНО та державної підсумкової атестації; результативності участі школярів в олімпіадах з базових дисциплін, Всеукраїнських, обласних учнівських конкурсах; обговорюються актуальні питання методики викладання навчальних дисциплін. В основному методичні об’єднання працюють системно, дієво, у відповідності до затверджених планів. Система планування  роботи ШМО удосконалена. Щопонеділка проводяться методичні оперативки, на яких підводяться підсумки роботи педколективу за попередній тиждень і ознайомлюються з планом на наступний.
         Проводяться предметні тижні з усіх базових дисциплін. Всі тижні відміченні чіткими планами, неформальними творчими підходами у проведенні заходів. До проведення залучаються окремі учні-активісти і цілі класні колективи.
        Актуальним напрямком освітньої діяльності залишається пошук, розвиток і підтримка обдарованих учнів. Учні нашої школи є активними слухачами МАН, а також  беруть участь у районних олімпіадах.
        Велика увага приділяється питанням адаптації і становлення молодих спеціалістів. Організовано стажування, наставництво. У школі було організовано Школу молодого вчителя. Були розглянуті такі питання:
Вимоги щодо оформлення класних журналів.
Проведення атестації педагогічних працівників.
Джерела конфліктів у системі «педагог-учень». Поради вчителю щодо підтримки дисципліни в класі
Аналіз та самоаналіз сучасного уроку.
Традиційні та інноваційні форми організації навчально-виховного процесу: їх переваги та недоліки.
Ефективні форми і методи контролю навчальних досягнень учнів.
Аналіз нових Держстандартів.
                 Слухачам школи було надано рекомендації щодо:
складання календарно-тематичних планів, щоденного планування, ведення класних журналів,організації робочого дня;
вимог до сучасного уроку в контексті нових Державних стандартів;
етики спілкування учитель-учитель, учитель-учень.
          Отже, інноваційний потенціал загальноосвітнього навчального закладу залежить від педагогів, які сприймають нове як позитивне. Вони вміють розв’язувати нестандартні завдання, часто самі створюють і розробляють свої педагогічні інновації.
Інноваційна педагогічна діяльність вчителя в загальноосвітньому навчальному закладі буде продуктивною тільки тоді, коли він відмовиться від штампів, стереотипів у навчанні, вихованні й розвитку особистості, створить нові цілі та принципи своєї діяльності.
У сучасних умовах  неважливо, яким шляхом отримані знання та вміння, важливо, щоб вони забезпечували достатньо високій рівень компетентності особистості.
БІБЛІОГРАФІЯ
1. Даниленко Л. І. Методологічні та методичні засади освітніх інновацій /  Л. І. Даниленко // Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи : [зб. наук.праць / ред. кол.: Л. І. Даниленко (гол. ред.) та ін.]. – К. : Логос, 2001.

2. Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності в системі освіти  України / Л.Даниленко, В.Довбищенко, Ю.Мальований, О. Ночвінова та ін. // Пед. газета. – 1999. 

13 коментарів:

  1. Модернізація методичної роботи сприяє розвитку творчої особистості.Правильно організована робота з педколективом забезпечує умови для підвищення рівня педагогічної майстерності вчителя. Бажаю Вам, Ірина Вікторівна, успіхів і творчого натхнення у діяльності з удосконалення структури і змісту методичної роботи.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ви мені передали уже організовану роботу в нашій школі, а я буду старатися з Вашою допомогою розвивати та вдосконалювати розпочату методику, вносити зерна нового, інноваційного.

      Видалити
  2. Цікаво було ознайомитись з методичною роботою Вашої школи. Успіхів Вам!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Спасибі. Я тільки вчуся бути "дерегентом" великого оркестру.

      Видалити
  3. Стаття відображає діяльність школи з організації методичної роботи. Методична робота є однією з важливих ланок управління школою, яка в першу чергу пов’язана з розвитком професіоналізму вчителя, що виражається у результатах навчального-виховного процесу, підвищення компетентності педагога. Молоді спеціалісти, які переступають поріг нашого навчального закладу відчувають підтримку від учителів - наставників та бажають продовжувати свою педагогічну діяльність. Ви , як учитель та "молодий" заступник директора школи з навчально-виховної роботи , маєте багатий досвід із використанням інноваційних технологій у навчально-виховній діяльності. Успіхів Вам!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Раїса Вікторівна без Вашої допомоги та підтримки було б дуже важко справлятися з роботою, яка для мене нова. Ви моє доповнення. Дякую Вам за розуміння та допомогу.

      Видалити
  4. Валентина Соколюк25 січня 2015 р. о 05:58

    Правельно організована методична робота сприяє творчому розвитку педагогічної майстерності вчителя. Тому шановна Ірина Вікторівна бажаю Вам творчих успіхів у Вашій не легкій роботі.

    ВідповістиВидалити
  5. Спасибі за підтримку. Дуже важко ставати учителем учителів.

    ВідповістиВидалити
  6. Наталія Окрущак29 січня 2015 р. о 01:02

    Ірина Вікторівна, бажаю Вам творчої майстерності, внести свій творчий внесок у методичну роботу школи.Стати справжнім наставником педагогічного колективу.

    ВідповістиВидалити
  7. Валентина Кудренко29 січня 2015 р. о 01:08

    Стаття розповідає про складові елементи методичної роботи школи. Цікаво було знайцомитися з нею. Спасибі за статтю, творчих успіхів Вам.

    ВідповістиВидалити
  8. Олеся Черняк30 січня 2015 р. о 06:39

    Моєму колективу таланить на керівників школи та їх заступників !!!
    Не кожен успішний учитель може впоратись з роботою керівника закладу. Ірино Вікторівно, я у Вас і не сумніваюсь! Творча людина, здібний організатор, чудова артистка і велике бажання працювати з колективом! Мабуть, більше нічого й не треба. Бажаю успіхів і оптимізму!

    ВідповістиВидалити
  9. Галина Браславська30 січня 2015 р. о 07:10

    Вірю, що Ви на високому рівні будете справлятися зі своїми обов'язками. Бажаю Вам успіхів!

    ВідповістиВидалити
  10. Ірина Береза31 січня 2015 р. о 13:49

    Приємно, що Ви,Ірино Вікторівно, долучилися до інтернет-конференції. Продовжуйте працювати в темпі, який уже собі задали, тоді все буде гаразд. Ніколи не зупиняйтеся, адже рух - це життя. Дякую за статтю. Ви вірно зауважили, що слід відмовитися від штампів, стереотипів у навчанні, вихованні й розвитку особистості, і можна отримати успіх, нові цілі та принципи діяльності. Бажаю Вам успіхів!

    ВідповістиВидалити