четвер, 22 січня 2015 р.

ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬОГО ІНСТРУМЕНТУ GOOGLE CLASSROOM НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ ТА ЗАНЯТТЯХ ГУРТКА «ОБЧИСЛЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ»


Марина Лютинська, вчитель інформатики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Солгутове Гайворонського району Кіровоградської області


В даній статті йдеться про використання освітнього інструменту google classroom на уроках інформатики та заняттях гуртка «Обчислювальної техніки», що надає можливість формувати інформаційно-комунікаційну компетентність, формувати індивідуальну освітню траєкторію творчого розвитку учнів.

Замало бути обізнаним у нових ідеях.
Потрібно знати, де можна використати ці ідеї,
 вміти з ними поводитися, а не лише захоплюватись.
М. Фурман
Інформаційно-комунікаційні технології формують образ сучасного суспільства, створюють нове середовище існування людини. Зміни охопили всі галузі людської діяльності – навчання і працю, міжособистісне спілкування та інше.
Інформаційно-комунікаційні технології є досягненням науково-технічного процесу і водночас його каталізатором. Прискорюючи темпи розвитку науки і техніки, вони роблять наш світ все більш і більш динамічним.
Сучасні реалії потребують від кожної особистості нової якості – спроможності швидко орієнтуватися у змінах, що відбуваються, усвідомлювати  сутність інновації і бути здатним не тільки опанувати, а й примножити їх. Основу такої якості складають знання. Саме тому суспільство ХІІ століття називають суспільством знань.
До початку 2014-2015 навчального року компанія Google запустила безкоштовний сервіс для вчителів Google- клас, який активно використовую, як учитель – практик, при організацій навчально-пізнавальної діяльності в умовах класно-урочної системи, гурткової роботи , так  і організації елементів дистанційної освіти, коли дитина перебуває вдома через хворобу, або з певної причини не може відвідати урок. чи занняття гуртка «Обчислювальної техніки».
Що ж собою являє дана технологія ? Google classroom це освітній інструмент, який запрацював у тестовому режимі ще у травні 2014 року, а відтепер він доступний для користувачів усього світу.
Служба дозволяє легко оранізовувати в електронній формі навчальний процес, створювати та перевіряти завдання, тощо. Усі дані автоматично структуруються у папки на диску Google. Учням надаю доступ до окремих сторінок, де вони можуть бачити, приміром, нові завдання - загальні , чи індивідуальні і одразу ж братись за їх виконання, можу в реальному часі коментувати їх виконання, а після завершення учнями робіт перевірити і виставити оцінки. Окрім того, маю можливість розсилати повідомлення учням або групі учнів та розпочинати обговорення певних питань, а школярі мають можливість відповідати на запитання та обмінюватися навчальними матеріалами.
Приємним є те, що сервіс тісно інтегрований з іншими безкоштовними Google – службами такими, як: gmail, Google – документи, youtube.
Google – клас доступний на 42 мовах, а також оптимізований для роботи на мобільних пристроях. Мої учні виконують завдання, в даному освітньому інструменті, як і на стаціонарних персональних комп’ютерах та ноутбуках з операційною системою windows, так і мобільних пристроях з операційними системами Android та iOS.
Однією з переваг даної програми є те, що вона містить сторінку із завданнями учителя і має можливість архівувати проведені заняття.
Щодо роботи з фотознімками, слід зазначити, учні можуть їх робити прямо зі сторінки, яка містить завдання. Найчастіше дану функцію використовую під час проведення певних дослідів або якщо слід продемонструвати певний графік, розроблений за допомогою офісної програми, або малюнок створений у будь-якому графічному редакторі. Наявна можливість імпортування фото та відео, як результату практичної діяльності учня. Цінним, на мою думку, є те, що Google – клас надає можливості прикріплювати зображення PDF-файлів та веб-сторіки інтернет – ресурсів, створені схеми , графіки, таблиці до завдань. В даній прогамі можна працювати в режимі офлайн, тобто при відсутності Інтернету, адже вся інформація автоматично кеширується кожного разу, коли є доступ до глобальної мережі Інтернет.
За допомогою google classroom можна побудувати індивідуальну траєкторію навчання та розвитку та реалізувати ситуацію успіху для кожної дитини. В.О. Сухомлинський стверджував: «Успіх у навчанні - єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися»

Бібліографія

1.     Білоусова Л. І.Інтернет – ресурси для освіти. –. К.:Шкільний світ, 2014.
2.     Вовканівська Н.В., Лапінський В.О. Спілкування в мережі Інтернет. – К.:Шкільний світ, 2010.
3.     Левченко О. М., Завадський І. О.,Прокопенко Н. С. Основи Інтернету– К.:Вид. група BHV, 2009.
4.     Сокол І. М. Технологія Веб 2.0. Сайти, блоги, фото сервіси, карти знань. . – К.:Шкільний світ, 2014.
5.     Сухомлинський В.О. Вибрані твори: В 5-ти тт. - Т. 1. – К.: Радянська школа, 1976.

57 коментарів:

  1. Стаття корисна для учителів , які використовують ІКТ у навчальній діяльності. Я спробую використовувати сервіс Googl клас. Дякую за статтю! Успіхів Вам і Вашим вихованцям!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую,пані Раїса, за коментар, якщо виникнуть труднощі у роботі з Google classroom радо допоможу!

      Видалити
  2. Пропоную по цій цікавій та дуже корисній темі провести Майстер клас для бажаючих учителів району незалежно від предмету який вони викладють А координатором мабудь краще буде Методкабінет.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Миколо Сергійовичу, за висловлену довіру. Підтримую вашу пропозицію і охоче поділюся своїми напрацюваннями з використання освітньої технології google classroom

      Видалити
    2. Юлія Пошенко26 січня 2015 р. о 13:33

      Гарна ідея!

      Видалити
  3. Дійсно, цікава інноваційна технологія. Підтримую ідею Миколи Сергійовича про майстер-клас. Так що, Марино Олександрівно, готуйтеся. Після атестації Солгутівської школи проведемо засідання творчо працюючих вчителів, які бажають детальніше познайомитися з технологією Google classroom. Шановні вчителі! Хто бажає бути присутнім на засіданні, звертайтеся до методкабінету, будемо формувати списки.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Залюбки поділюся власним досвідом з даного питання. Дякую за коментар.

      Видалити
  4. Дійсно новинка.Я практикую на уроках використання ІКТ, тому запишуся до Вас на майстер-клас.Дякую за цікаву статтю.

    ВідповістиВидалити
  5. Спасибі за приємі слова на мою адресу, охоче поділюся власними напрацюваннями!

    ВідповістиВидалити
  6. Ви дійсно не лише знайомитесь з різними новинками,а всі ідеї втілюєте в повсякденну роботу і це дає гарні результати і підвищує рейтинг нашої школи.Радію за вас і бажаю успіхів!Надія Захаренко.

    ВідповістиВидалити
  7. Дякую, Надіє Іванівно, за схвальні відгуки щодо моєї роботи. Переконана в тому, що лише завдяки наполегливій та творчій праці можна досягти добрих результатів у вихованні підростаючого покоління. Своїми скромними напрацюваннями на педагогічній ниві завдячую творчому колективу однодумців, який є в нашій школі, щиро дякую Вам! Успіхів та натхнення в нашій нелегкій праці!

    ВідповістиВидалити
  8. Сьогодні уроки мають проводитися по-новому, цікаво. Мені цікаво познайомитися з Вашою методикою. Спасибі.

    ВідповістиВидалити
  9. "Нет предела совершенству.." Застосування ІКТ - бездоне джерело для вдосконалення методики викладання.Обов'язково познайомлюся. Крім того, останнім часом все більше використовую сервіси "Гугла". Дякую, Марино, за ідею та натхнення!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Оксано Вікторівно, за допис! Раджу переглянути наступні інструменти від Google за наступним гіперпосиланням https://www.google.com.ua/intx/ru/work/apps/education/products.html#more

      Видалити
  10. Дякую, Алло Іванівно, за доречне посилання, думаю, що усім, хто цікавиться ресурсом google classroom воно стане в нагоді.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Коментар був видалений, тому ось гіперпосилання: https://classroom.google.com/ineligible на ресурс google classroom, сподіваюсь на те, що він стане комусь в нагоді!

      Видалити
  11. Марино Олександрівно! Дякую Вам за статтю. Запрошую поширювати Ваш досвід за межі району та області. Чекатиму у Миколаївській області Вашого семінару-тренінгу:)

    ВідповістиВидалити
  12. Ваша описана методика актуальна. Подальших Вам успіхів.

    ВідповістиВидалити
  13. Відповіді
    1. Шановна Марино Олександрівно! Ви розповіли про новий цікавий сервіс, який саме зараз є дуже актуальним, особливо в напрямку впровадження дистанційного навчання. Із статті дізнаємось, що зазначений інструмент має певні особливості, серед яких є можливість організувати як спільну, так і індивідуальну роботу учнів, прокоментувати та оцінити їх відповіді. Дуже добре, що можна працювати як на персональних комп’ютерах, так і на різних гаджетах, використати інтеграцію цього сервісу з іншими. Полтавщина переймає Ваш досвід. З радістю приймемо допомогу!

      Видалити
    2. Сервісgoogle classroom дійсно потужна платформа для організації дистанційного навчання, рада буду спільній співпраці над даним ресурсом. Дякую за коментар!

      Видалити
  14. Дякую за статтю. Я так розумію, що вчитель в реальному часі може коментувати виконання завдання учнями, а після завершення учнями робіт — перевірити і виставити оцінки.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Цілком і повністю вірно, вчитель може коментувати роботи учнів, перевірити і виставити оцінки, а ще учні можуть ділитися довідковою літературою, гіперпосиланнями на певні інтернет ресурси і навіть шпаргалками. Дякую за допис, пані Наталіє!

      Видалити
  15. Описана Вами методика зацікавила мене.Дякую за ідею. Бажаю натхнення, творчих злетів. Наталія Ніколюк

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Завжди рада допомогти! Дякую, Наталіє Василівно, за коментар та побажання!

      Видалити
  16. Дякую за статтю. Це дійсно новинка.Як заступника директора з виховної роботи дана методика мене дуже зацікавила, адже її можна використовувати для всеобучу батьків.Буду дуже вдячна новій методичній інформації та технічній допомозі.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Думаю, що до роботи в google classroom можна залучити і батьків з метою проведення всеобочу, організації лекторіїв, диспутів з різних питань, адже людині іноді легше поставити в віртуальному спілкуванні те, чи інше запитання, ніж в реальному житті. Дана технологія економить час батьків, які не завжди можуть з'явитися до школи. Успіхів Вам пані Людмило, дякую за чудову ідею! Якщо виникнуть запитання - звертайтесь!

      Видалити
  17. Дорогі колеги-однодумці, саме життя окреслює нам нові перспективи та вимагає йти в ногу з часом! Наші учні з легкістю користуються сучасними гаджетами, з легкістю поринають у світ віртуальних ігор та соціальних мереж - вони "комп'ютерні аборигени", а ми "комп'ютерні емігранти" і головне, аби ми УЧИТЕЛІ підібрали такий методичний прийом, такий педагогічний засіб, який їх зацікавив до навчання, зробив нас в дитячих очах авторитетними друзями -наставниками! Пишучи дану статтю, мала на меті поділитися цінною , на мою думку, інформацією і не важливо, який ресурс використовувати, головне, аби це принесло користь нашим учням! А як Ви вважаєте?

    ВідповістиВидалити
  18. Дякую за статтю. Google classroom легка і корисна програма для використання в роботі вчителя . Для мене, як вчителя початкових класів, зокрема. Адже дає змогу використовувати ІКТ в цікавій для дітей формі.

    ВідповістиВидалити
  19. Дякую, пані Тетяно, за коментар! Дійсно, google classroom, ви легко використаєте у роботіз початковими класами!

    ВідповістиВидалити
  20. Описана Вами методика цікава й актуальна. Згодний з тим, що використання даної технологій покращує ефективність уроку. Дякую! Віталій Оченаш.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Віталіє Григоровичу, за коментар. Успіхів Вам і творчості!

      Видалити
  21. Це дійсно цікава стаття. Дякую за новинку. Я, думаю що дійсно за допомогою google classroom можна побудувати індивідуальну траєкторію навчання та розвитку кожної дитини.Бондар Марія Миколаївна.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Маріє Миколаївно, за схвальні відгуки щодо статті. Міцного здоров'я Вам і нових цікавих педагогічних ідей!

      Видалити
  22. Марино Олександрівно, раджу Вам використати матеріали "Сучасного новітнього довідника для вчителя та учнів", який є в нашій шкільній бібліотеці на виставці "На допомогу учителю та учневі", ви можете матеріали з інформатики з дисків перенести в google classroom. Дякую за статтю. З повагою бібліотекар школи Пилипишина Лариса.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Ларисо Володимирівно, за коментар та слушну пропозицію, охоче нею скористаюсь ! Успіхів Вам у оволодінні ІКТ- технологіями!

      Видалити
  23. Марино Олександрівно, дякую! У Вас, як завжди, є чим здивувати!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую за допис, Олександро Вікторівно, рада поділитися цінною та актуальною, на мою думку, інформацією!

      Видалити
  24. Ваша ідея просто чудова! Успіхів Вам! Тригубчак А.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ідея далеко не моя, я просто в пошуку нових методів та технологій навчання, які були б близькими та цікавими для моїх учнів. Щиро дякую за коментарі, Аліно Михайлівно!

      Видалити
  25. Дуже корисний програмний засіб google classroom, особливо подобається користуватися шпаргалками, які можна надсилати друзям! Хороша стаття.

    ВідповістиВидалити
  26. Дякую, Валентине, за коментар! Хочу зазначити, що шпаргалки - це дописи, які може відслідкувати учитель, тому зважте на це! Дякую за коментарі, успіхів вам у вивченні інформатики!

    ВідповістиВидалити
  27. Ваша стаття є надзвичайно корисним ресурсом для вивчення ІКТ-технологій особисто для мене, учителів та усіх бажаючих. Бажаю Вам творчих злетів, успіху у написанні нових наукових робіт, які є актуальними для сучасності.

    ВідповістиВидалити
  28. Дякую, Олено Віталіївно, за коментар та теплі слова. Успіхів Вам на педагогічній ниві, вдячних учнів, натхнення і творчості, нехай кожен новий день приносить радість та задоволення від роботи!

    ВідповістиВидалити
  29. Досить цікава новинка. Як молодий педагог обов'язково при нагоді спробую на практиці . Вам, Марино Олександрівно, бажаю і надалі дивувати нас своїми здібностями. Олена Сергіївна.

    ВідповістиВидалити
  30. Дякую, Олено Сергіївно, за коментар та приємні відгуки. Раджу переглянути інтернет-ресур, який допоможе ефективно організувати роботу групи продовженого дня http://diamant.od-edu.com/. Успіхів Вам молода колего!!!

    ВідповістиВидалити
  31. Цікаво було познайомитися з новим програмним засобом.Н сьогоднішній час це дуже корисно в роботі. Творчих Вам успіхів і нових досягати вершин. О.Злагоднюк

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Олено Григорівно, за коментар та приємні слова! Завжди рада буду допомогти!

      Видалити
  32. Дякую за цікаву статтю.Бажаю Вам творчих успіхів та перемог!

    ВідповістиВидалити